Vier makkelijke afvaltips

Ik heb wel eens zo’n dag waarop ik op de weegschaal ga staan en me rot schrik. Meestal weet ik dan heus wel waarom ik ineens een beetje zwaarder ben. In de meeste gevallen heb ik dan iets teveel gesnackt en gesnoept. Echter weet ik ook hoe ik weer snel kan afvallen door o.a. mijn eetpatroon aan te passen. Je valt namelijk alleen af als je minder calorieën inneemt dan je verbruikt.

Natuurlijk ligt het er ook aan wat je dan eet en wanneer. Elk lichaam reageert verschillend op diverse voedingsmiddelen, maar er zijn wel een aantal die niet goed zijn voor iedereen. Tevens helpt sporten natuurlijk ook heel goed in combinatie met een aangepast eetpatroon. Ik ben overigens niet van het diëten maar van het normaal en gezond eten. Hierbij dus geen moeilijke dieet tips, maar 4 makkelijke afvaltips, let’s go!

makkelijke afvaltips

Geen suiker

Ik heb er wel vaker over geschreven dat ik suiker zoveel mogelijk probeer te laten staan. Echter zit suiker in veel etenswaren en merken we dat soms niet eens op. Echter kun je ook die stiekeme suikers vermijden door bijvoorbeeld vers te koken. Laat de pakjes kruiden achterwegen en gebruik verse of gedroogde kruiden. In zakjes en potjes kruiden zitten namelijk vaak suikers en smaakversterkers die je eigenlijk niet nodig hebt.

Als je bijvoorbeeld veel thee met suiker drinkt, dan krijg je ongemerkt toch heel wat suiker binnen. Vervang de suiker dan in ieder geval met bijvoorbeeld biologische honing. Mijn kryptonite is Cola en we weten allemaal hoeveel suiker daar in zit. Als ik snel wil afvallen dan blijf ik gewoon van de Cola af, dan ben ik zo een kilo kwijt. Door Cola en de suiker daarin, gaat mijn lichaam vocht vasthouden en word ik dik.

kersen

Regelmatig eten

Het klinkt zo simpel en vanzelfsprekend, maar ik maak regelmatig een potje van mijn eetpatroon. Soms vergeet ik te ontbijten of lunch ik weer eens veel te laat. Daardoor krijg ik op de meest vreemde momenten last van eetbuien. En dan eet ik natuurlijk alles wat ik niet moet eten. Goed ontbijten, lunchen en avondeten is voor mij dus heel belangrijk en voorkomt die onnodige snackmomenten. Tussendoortjes heb ik niet nodig als ik me gewoon houdt aan deze drie etenstijden.

Boodschappenlijstje

Als ik zonder boodschappenlijstje ga shoppen… Yups, dan ren ik als eerste naar het gangpad van de Cola en de chocoladecake. Daarom maak ik al een tijdje thuis een boodschappenlijstje en koop ik in de winkel alleen wat op het lijstje staat. Zo kom ik niet langs de paden met lekkere dingen en haal ik ook geen onnodig voedsel in huis. Ik ken mezelf, ik kan een pak koekjes namelijk niet laten liggen als het eenmaal in de kast ligt.

warme appels met yoghurt

Joggen

Ik trek gewoon mijn oude kloffie aan en ga voor mijn vaste rondje van 3 kilometer. Al moet ik mezelf er doorheen slepen, ik maak het rondje helemaal af. Ik maak vaak gebruik van de Nike running app. Deze app spoort je tijdens het rennen aan door het aantal kilometers aan te geven. Je kunt het geluid uitzetten of voor een leuk muziekje kiezen. Daarnaast houd deze app ook bij hoe snel je hebt gerend, handig!

Als ik terug kom van een rondje joggen voel ik me direct beter, fitter en vrolijker. Joggen is gratis, goed voor je conditie en je versterkt je spieren. Sinds ik ben gaan joggen heb ik slankere benen en beter gevormde billen. Door het dragen van mijn eigen gewicht ben ik op een goedkope manier van mijn extra kilootjes afgekomen. Ik moest wel even door de zure appel heen bijten maar het gaat steeds beter, whoohoo!

Wat doe jij als je wilt afvallen?

Kaya-Quintana

P.S. Meer lifestyle artikelen lezen? Like en volg dan via Bloglovin, thanks!

Comments
  • Danielle

    Bij mijzelf merk ik dat ik door gezond eten op gewicht blijf en als ik ga sporten ik afval. Ik wil dus ook weer sporten, maar vind het echt verschrikkelijk!

    • Kaya-Quintana
      Danielle

      Sporten is soms ook zo vermoeiend, haha! Maar de resultaten vind ik dan weer verslavend, dus ik blijf toch maar sporten 😀

  • Bianca

    plannen wat je gaat eten, bijvoorbeeld dag er voor je maaltijden voorbereiden.
    Eiwit rijk voedsel eten, geeft je een vol gevoel en is goed voor je als je sport !

  • khadija

    Hoi,

    ik ken je blog via tom sebastian.
    ik vind je heel spontaan en eerlijk .
    10 j geleden woog ik ook rond de 68a72kg vokr een jaar lang.
    ik was ook begonnen met lopen en gezonder eten en enkel wat zondigen in het weekend of 1 dag van de week. Uiteindelijk 56kg
    inmiddels ben ik nu veel wijzer ivm voeding en sporten.maar ik raad je echt om goede krachttraining met piramide (gewicht en reps verhogen of verlagen).
    oh ja ik heb ook zelfde figuur als jou en lengtd.
    Sinds ik dat doe boek ik veel meer resultaat en ben ik veel fitter.ik doe natuurlijk ook cardio.ik zal mijn gewicht niet plaatsen aangezien ik ondergewicht heb.
    ik wens je nu veel sport en regime plezier(ik kan niet voor een maand want lig in bed te recuperen van een groot eierstok ingreep).
    daarom ik ook zoveel heb getypt.haha time enough