Lifestyle: Personal trainer Guy Droog beantwoord jouw sportvraag #2

Internet is heerlijk handig. Ik heb er al veel informatie op gevonden maar ook leuke mensen door ontmoet. Een tijdje geleden kwam ik de blog van Guy Droog tegen. Deze sportieve man heb je ongetwijfeld al eens eerder voorbij zien komen op het wereld wijde web. Via twitter raakte ik met hem aan de praat. Hij vroeg of hij eens iets voor mijn site mocht schrijven en daar zei ik natuurlijk geen nee tegen. Vorige week heeft hij al twee vragen van lezeressen beantwoord. Die vragen en antwoorden vind je hier. Deze week beantwoord hij de twee onderstaande vragen:

Kun je een goede warm up en een goede cool down beschrijven? Over workout info vind je namelijk genoeg maar niks over opwarmen en afkoelen.

Een goede warming up voor mij is 5-8 minuten warmlopen. Afkoelen is een goede douche en eventueel rek- en strekoefeningen.

Wat zijn goede oefeningen/sporten die niet belastend zijn voor je knieën?

Dit is een te algemene vraag. Is dit voor een persoon die last heeft van zijn/haar knieën? Welke oefeningen voor welke spieren wil je trainen? Wat zijn je doelen? Met antwoorden op die vragen kun je bepalen wat de beste methode is om te trainen zonder je knieën te belasten (als dat nodig is). Veel mensen denken dat ze heel snel hun knieën kunnen verzieken, terwijl het tegenovergestelde vaak waar is. Je versterkt je botten, pezen en gewrichten met krachttraining. Sporten zoals hardlopen kunnen belastend zijn voor je knieën en enkels als je slechte schoenen draagt, hetzelfde geldt voor squashen. Verder zijn er talloze factoren die invloed kunnen hebben op het antwoord op deze vraag.

En voel je jezelf al sportiever? Ik wel en ik ga morgenochtend weer lekker naar de sportschool. Ik probeer minstens twee keer per week te sporten. Hoe vaak ga jij?

Kaya-Quintana

PIN IT!

Comments