lifestyle

Mijn nieuwe fitness doelen

Okay, let’s talk body. Want mijn fitness doelen uit 2016 zijn aan vernieuwing toe. Op de eerste dag van 2016 begon ik namelijk serieus met hardlopen. Halverwege juni verruilde ik het hardlopen tijdelijk voor de sportschool en fitness. Dat pakte goed uit want nadat ik mijn eetpatroon eindelijk in balans had gekregen, begon ik echt verbeteringen te zien aan mijn lichaam. Die veranderingen kun je zien in mijn body update artikel.

fitness doelen

In 2016 waren mijn grootste doelen gezonder eten en afvallen. Voor 2017 wil ik het laatste onnodige vet eraf sporten. Ik wil verder werken aan het shapen van mijn lichaam en weer gaan hardlopen. Ik heb namelijk nog aardig wat vet op mijn rug en buik zitten. Ik wist dat het wat langer zou duren om het vet daar weg te krijgen. Maar ik ben het nu toch wel echt zat, haha! In de zomer van 2017 wil ik gewoon zonder back fat op het strand zitten, yeah!

Als laatste wil ik ook graag wat vet van mijn bovenbenen af. Dat is puur om praktische redenen want vollere bovenbenen schuren langs elkaar. Hierdoor slijten mijn broeken sneller en in de zomer is het allesbehalve prettig voor mijn huid. Dus daar moet ik nog even aan werken en dat wil ik graag doen middels hardlopen. Daar moest ik vorig jaar mee stoppen vanwege hooikoorts en astma.

Daarnaast vielen mijn benen steeds in slaap omdat er iets in mijn onderrug vast zat. Hiervoor ben ik naar de manueel therapeut geweest en inmiddels gaat het stukken beter. Om te hardlopen heb ik wel betere hardloopschoenen nodig om te voorkomen dat ik weer last van mijn rug krijg. Dus op mijn verlanglijstje staan heel goede hardloopschoenen zodat ik ook weer kan hardlopen.

fitness doelen

Ik denk dat ik in ieder geval binnen een half jaar van al het overtollig vet af kan zijn. Zeker als ik alle koekjes laat staan, haha! De laatste maand van 2016 was voor mij erg stressvol waardoor ik iets teveel heb gesnoept. Ik ben daardoor ietsje aangekomen op mijn buik, terwijl mijn benen juist slanker zijn geworden. Het gaat in ieder geval de goede kant op en ik ben happy.

Ik ga in ieder geval nog steeds door met mijn fitness doelen, are you with me?

Kaya-Quintana

P.S. Volg mij gezellig via Bloglovin voor meer fitness updates, thanks doll!

kaya quintana

You Might Also Like

  • Je bent echt een inspiratiebron Kaya! Ik ben vorig jaar maart begonnen met krachttraining. Eerst 1x en nu 2x per week. Daarnaast ben ik – met een activity tracker – gaan wandelen. Ik begon met 7000 passen per dag, zit nu op 9000. En dat met een kantoorbaan en blog πŸ™‚
    Mijn doelen? Doorgaan met 2x per week krachttraining, tenminste 10000 passen per dag en misschien vanaf het voorjaar voorzichtig beginnen met hardlopen. Of iets leuks, als tapdansen! Ik voel me er in ieder geval super bij.

    • Kaya-Quintana

      Oh, echt super tof om te lezen. Thanks! Ik ben echt benieuwd hoe dat tapdansen zal zijn πŸ˜€