Wat ik eet om af te vallen

Zoals je misschien al weet door mijn vlogs en eerdere artikelen, ben ik weer bezig met sporten. Eigenlijk jog ik het gehele jaar door, maar de laatste maand zit ik weer lekker in een ritme. Met name omdat ik het behoorlijk zat was, dat ik weer dikker aan het worden was. Mijn eigen schuld natuurlijk, dus heb ik er iets aan gedaan. Ik kan nu minimaal drie kilometer zonder te stoppen joggen, zoals je in deze vlog zag. In dit artikel wil ik je graag laten zien wat ik eet om af te vallen.

cruesli

Want het is heel simpel: Meer bewegen en minder eten zorgt voor minder overgewicht. Overigens ben ik geen expert maar ik weet wel wat het beste werkt voor mijn lichaam. Zo start ik in de ochtend altijd met een ontbijt. Iets wat ik vroeger niet deed, waardoor ik later op de dag last kreeg van eetbuien. Hierdoor kwam ik meer aan omdat ik de verkeerde dingen at. Nu start ik elke dag met yoghurt of crackers.

glutenvrije crackers

Pure and Free crackers en die van Schär zijn mijn favoriete crackers!

Fette Croccanti crackers zijn mijn favoriete crackers. Ze zijn glutenvrij en van het merk Schär. Dit merk kun je bij de meeste grote supermarkten vinden bij het ‘gezonde’ vak. Deze crackers zijn tarwe, gluten en lactosevrij. Ik beleg ze vaak met een beetje mayonaise en kipfilet. Of ik maak scrambled eggs met wat peper en zout. Soms maak ik gebruik van avocado’s en mozarella als beleg. Per dag eet ik twee tot vier van deze crackers.

glutenvrije crackers

Ik jog graag in de ochtend en eet daarna graag yoghurt met cruesli. Ik koop altijd biologishe yoghurt, het merk maakt mij vaak niet uit. Al staat de laatste tijd de yoghurt van Albert Heijn in mijn koelkast omdat ik die erg lekker vind smaken. Ik hou namelijk niet van te zure yoghurt. Ik mix de yoghurt graag met biologische chocolade cruesli van Albert Heijn of Krunchy. Krunchy kun je vinden bij Ekoplaza supermarkten en is naar mijn mening erg lekker.

cruesli met yoghurt

Ik mag geen noten en pinda’s, vandaar dat je die niet terugziet in mijn crueslie. Als lunch neem ik vaak de crackers of ik maak deze komkommerbootjes met tonijn. Ik probeer zo min mogelijk tarwe en suiker te eten, omdat ik daar snel van aankom. Ik drink veel thee met honing of Bar le duc water met of zonder een beetje siroop. Ik hou namelijk toch wel van iets zoetigs op zijn tijd, dus meestal vind je dat terug in mijn drinken. Alhoewel ik steeds minder cola drink, yes!

komkommerbootjes met tonijn

Mijn avondeten bestaat vaak uit groenten en vlees of aardappeltjes. Toch vind ik het prettig als ik goede avondmaaltijd kan eten. Dus bestaan mijn maaltijden vaak uit alle drie de elementen. Haricot verts vind ik erg lekker dus die eet ik vaak. Bij mij kun je ook vaak spruitjes en spinazie in de koelkast vinden. Broccoli vind ik niet zo lekker maar dat vervang ik met bloemkool, dat vind ik veel beter smaken.

wat ik eet om af te vallen

Wow, dit artikel is wat langer geworden dan ik dacht. Hopelijk heb je er iets aan. Ik weet dat veel mensen zich afvragen wat ik nu eigenlijk op een dag eet. Drie maaltijden dus met zo min mogelijk tarwe en suiker. Al eet ik heus wel lekkere dingen zoals slagroomtruffels en deze week twee gebakjes. Meestal krijg ik trek in lekkere dingen als het weekend eraan komt. Meestal eet ik het dan ook gewoon zodat ik doordeweeks weer netjes kan eten, zonder lekkere trek.

Wat eet jij om af te vallen?

Kaya-Quintana

P.S. Volg mij op Snapchat via @KayaQuintana voor meer snelle sport updates, see you there!

wat ik eet om af te vallenPIN IT!

Comments

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

  • Carmen

    Hoi Kaya, leuk om te horen wat jij eet. Wat mij betreft zie jij er gied uit. Ik ben veel afgevallen (16 kilo en blijf ook op gewicht) door koekjes bij de koffie de afgelopen 2 jaar te vervangen door pure chocolade 85%. Ik neem dat zeker wel 3 x per dag.
    Mijn ontbijt bestaat uit biogarde roer yoghurt met kaneel, gebroken lijnzaad, havermout of muesli (cruesli zit veel suiker in) walnoten en honing vd imker omdat die je bloedsuikerspiegel niet doet schommelen. Tussen de middag hetzelfde of 2 volkorenboterhammen met notenpasta of stroop. Soms een kaastosti op bruin brood of gebakken eitje. ’s Avonds groente, aardappels met kip of vis. En 1 x per week patat met mayo. En 1 x per week een bakje chips.

    Zo eet ik toch lekker en gezond maar hou ik het goed vol.

    Uiteraard neem ik af en een dropje en ik drink elke dag een paar soja lattes.

    Genieten is het motto.

    Groetjes Carmen

    • Kaya-Quintana
      Carmen

      Zeker weten, het moet wel leuk blijven 😀