video workout

Benen en billen workout, squats en lunges

Whoohoo, mijn eerste workout video! Zoals afgesproken zal ik vanaf deze week regelmatig een workout video uploaden. De afgelopen maanden vond je in mijn vlogs steeds drie workouts terug. Vanaf nu ga ik er een workout uithalen en deze apart uploaden. Zo kan ik je beter uitleggen wat, waarom en hoe ik het doe. In deze workout zoom ik in op squats en lunges, voor een heuse benen en billen workout.

Voor de oefeningen in deze video maak ik gebruik van de hydraulische squat machine. Die zie je heel vaak in mijn vlogs voorbijkomen. Ik vind het een heel fijne machine omdat je goed ondersteund wordt. Alhoewel je zelf het gewicht moet dragen, hoef je niet al te veel aan je evenwicht te denken. Hierdoor kan ik mij beter concentreren op het perfect uitvoeren van de oefeningen.

leg day

Ik doe deze oefeningen nu zo’n drie maanden en begin nu aardig wat resultaat te zien. Ik wissel de oefeningen regelmatig om zodat geen enkele workout hetzelfde is. Ik gebruik meestal vijf tot tien kilo voor deze oefeningen. Het is niet nodig om nog zwaarder te trainen als je al resultaat opmerkt met een wat lager gewicht. Uiteraard mag je zwaarder trainen als het goed voelt en je een bepaald resultaat nastreeft.

Vergeet in ieder geval niet om hulp te vragen in de sportschool als je er niet helemaal uitkomt. Better safe than sorry! Als laatste wil ik je nog even meegeven dat het belangrijk is om niet enkel te squatten. Als je graag je de benen en billen wilt shapen, dan is het een goed idee om meerdere spiergroepen aan te pakken. Daarom zie je in deze video oefeningen die de billen aan alle kanten aanpakken, maar ook oefeningen die je beenspieren aan het werk zetten.

En nu aan de slag met deze benen en billen workout,

Kaya-Quintana

P.S. Volg mij ook op Youtube voor meer workout video’s, thanks doll!

You Might Also Like

  • echt respect voor hoe goed je bezig bent met zo vaak naar de sportschool te gaan! <3 oh en btw, je haar is zoooo prettt 😀